Pohjolan vahinkovakuutusten myyntiargumenteista tärkeintä on op-bonusten käyttö. Osavuosikatsauksen mukaan 425 000 asiakkaan vakuutusmaksuja on maksettu op-bonuksilla. Monella on tärkeintä että tällä tavalla voi välttää veron maksun ja järjestelyn on ilmeisesti myös verottaja siunannut. Veron välttäminen riittää monelle isojenkin päätösten tekemiseen. Moni uusiasiakas on saanut ensimmäiseen laskuunsa takavuosi bonuskertymän, mutta ensi vuonna niitä tulee sitten paljon vähemmän. Oivallisen bonusedun vuoksi Pohjola onkin voinut myydä vakuutuksiaan monesti täysin ilman alennuksia ja nostaa hintojaan ilman nurinaa.
Kuinka kauan sitten toimii Op-Pohjola ryhmän järjestely, jossa rahaa siirretään ryhmän yritysten välillä, mutta uutta rahaa tulee vähemmän. Kaipa niin kauan kuin asiakkaat ovat sidottuna isoilla asuntolainoilla pankkiin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti