Asiakkaat haluavat puhelin ja nettipalvelua? Olette jonossa... painakaa... numero 1-2-3 ... olette jonossa. Olet kannattamaton asiakas jos haluat perinteistä palvelua palvelua konttoreissa.
Viimeksi vuosi sitten yhtiö sulki kymmenen konttoria ja nyt lakkautuslistalla on viisi seuraavaa. Taloudellisia syitä konttorien karsimiseen ei ilmeisesti ole, sillä Suomen If on tehnyt alkuvuonna erinomaista tulosta, yhtiön yhdistetty kulusuhde oli alkuvuonna erinomainen 88,6 prosenttia.
Kilpailjat odottavat että If lopettaa loputkin konttorit, koska ongelmien jälkeen asiakkaat voi siirtää antamatta yhtään alennusta.
Taloudelliset syyt löytynevät näiden yksittäisten konttorien kannattavuudesta, minkä If yksin osaa laskea. Vaan eipä tuohon mitään akuuttia taloudellista perustetta tarvittane, vaan kysymyksessä on If:n strategian mukainen jo pitkään jatkunut konttorien alas-ajo, ja asiakkaiden opettaminen asioimaan itse netissä.
VastaaPoistaTällä mittapuulla esim vakuutusmaksutulossa (pelkästään Suomessa) n. 15 kertaa pienempi yhtiö Pohjantähti onkin If:iä n. 2 isompi!