keskiviikko 11. joulukuuta 2013

POP Vakuutus imuroi nuoria autoilijoita

Reilun vuoden toiminut POP vakuutus on saanut merkittävää asiakasliikettä kaikkein nuorimmissa autoilijoissa. Markkinaosuus lähentelee juuri kortin saaneissa jo liki 10 % tasolla. Hyvä saavutus uudelta yhtiöltä. Suurin hävijä markkinaosuuksissa on ilmeisesti LähiTapiola, joka on riskihinnoitellut riskiryhmien vakutukset siten että yhtiö on oikeasti tehnyt hyvää tulosta.
LähiTapiolan 2012 (siis käytännössä Tapiolan) tilinpäätöksessä  liikennevakuutus ja kaskot olivat harvoja valopilkkuja, katetta yli 77 miljoonaa. Reilu katehinnoittelu on siirretty myös yhdistyneen LähiTapiolan hintoihin.

POP Vakuutuksen prosessit eivät välttämättä ole vielä ihan kunnossa, kesällä yhtiö sai uuden toimitusjohtajan, eläkeläisen Tapiola-yhtiöstä. Heikki Taipalvesi toimi viimeksi Vahinko Tapiolan varatoimitusjohtajana. Nettipalstoilla oli tarinoita kuinka korvaukset olivat pahasti ruuhkassa, mutta nyt on yhtiö palkannut reilusti lisää korvauskäsittelijöitä.

POP Vakuutuksen omistaja POP Pankki ryhmä elää myös haastavassa tilanteessa. Korkokate on pudonnut alhaisten korkojen takia, eikä POP Vakuutuksesta ole tullut vielä tuottoja. Suurin haaste on kuitenkin tässä vaiheessa kiristinyt pankkivalvonta ja oman keskuspankkitoiminnan luominen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti