Tärkeintähän on saada asiakas tajuamaan ettei bonuksia kannata ottaa rahana vaan siirtää ne vakuutusmaksujen maksamiseen. Kysehän on mielikuvamarkkinoinnista, jossa on onnistuttu asiakaalle hämärtämään vakuutuksen sisältö ja hinta. Mikään ei ole niin tärkeää kuin se ettei bonuksista ei mene veroa.
Tuotehan on melko yksinkertainen. Sen pohjana on palo- ja luonnonilmiöturva, jota voi täydentää lisäpalikoilla. Jotta asiakas asiakas saisi vastaavan turvan kuin hänellä yleensä on se vaatisi kaikki lisäpalikat käyttöön. Nyt ahkerimmat ja tehokkaimmat myyntihenkilöt ovat jättäneet pois osan palikoista. Esimerkiksi vuotovahingon riskiä on joillekin asiakkaille vähetelty ja samalla vakuutettu että vakuutusasiakkaana saat lainaan paremmilla ehdoilla. Syynä on se ettei vakuutus ole juurikaan täydellisenä hintakilpailukykyinen, mutta silloin myyjä pudottaa jonkun palikan pois tai alkaa puhumaan bonuksista menevistä veroista. Melko yleinen on myös tutustumishinta - 20% jonka päättyminen usein jää kertomatta. Mutta sehän ei ole provikkamyyjän ongelma.
Hintalaskuri löytyy https://www.pohjola.fi/pohjola?id=312907&srcpl=3
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti