sunnuntai 23. elokuuta 2009

Kannattaako korvauksista valittaa?



Kannattaa, jos ei ymmärrä päätöstä tai siinä ei perustella mihin se perustuu. Yleensä helpoin asia on ottaa yhteyttä korvauksen käsittelijään ja kerrata ne perusteet mihin katsoo korvausvaatimuksen perustuvan. Usein selkeät virheet korjaantuu siinä vaiheessa, esimerkiksi laskuvirheet.
Jos tämä ei auta, niin voi pyytää käsittelijältä kirjallisen päätöksen asiasta sekä valitusohjeet. Yleensä ne tuleekin automaattisesti.

Ennen kuin lähtee käräjäoikeuteen, jossa helposti tulee tuhansien eurojen kulut, niin on myös ilmainenkin valitustie.

Vakuutus- ja rahoitusneuvonnasta saa apua valitukseen. Lisää tieto heidän sivuiltaan.

Heillä on myös laaja tietokanta erilaisista vahingoista ja niiden korvauskäytännöistä. Jos löydät sieltä omaa tapaustasi vastaavan tapauksen jossa kuluttaja on voittanut, olet jo vahvoilla. Sen jälkeen teet kirjallisen valitushakemuksen ja siinä on hyvä viitata vastaaviin tapauksiin.

Vakuutus- ja rahoitusneuvonnassa on myös paljon muita tapauksia joita ei ole julkaistu, joten sitä kannattaa kysyä palvelusta.

He tarvitsevat seuraavat tiedot käsittelyn takia

Vakuutusasiassa tarvittavat tiedot

Jos otatte vakuutusasiassa toimistoomme yhteyttä vapaamuotoisella kirjeellä tai puhelimitse, tarvitsemme asianne käsittelemiseksi ainakin seuraavat tiedot:

  • Omat tarkat yhteystietonne, myös puhelinnumero päivisin
  • Kysyeessä oleva vakuutusyhtiö ja vakuutus (esimerkiksi yksityis- vai työtapaturma, kotivakuutus vai vastuuvakuutus)
  • Vakuutusyhtiön päätös, josta haluatte valittaa
  • Vakuutusyhtiön vahinkonumero ja vahinkopäivä (ilmenevät yleensä em. päätöksestä)
  • Mahdollisimman selvästi, miltä osin ja millä perusteella olette tyytymätön päätökseen tai mitä tiedustelunne koskee
  • Jos haluatte toimiston selvittelyapua toisen henkilön vakuutus- tai korvausasiassa, tarvitsette aina hänen antamansa valtakirjan


Älkää lähettäkö toimistolle kuitteja, korjaus- tai hoitokululaskuja tms. alkuperäisinä. Säilyttäkää ne itse myöhempää tarvetta varten tai esim. sairauskuluasioissa Kelalle tehtävää korvaushakemusta varten. Huomatkaa Kelan 6 kk:n

Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan yleinen sähköpostiosoite on: Info@fine.fi




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti